Рекомендації для
вчителів предмета «Захист Вітчизни»
Одним із обов’язкових елементів державності країни, атрибутом її
самостійності, суверенітету є Збройні Сили. Вони виконують одну з найголовніших
функцій держави – захисну.
Готовність Збройних Сил України до виконання своїх функцій значною мірою
залежить від їх особового складу, зокрема підготовленості юнаків і молоді до
проходження строкової військової служби. Як зазначається в Конституції та
законі України «Про загальний військовий обов’язок і військову службу», –
строкова військова служба є почесним обов’язком кожного громадянина України
чоловічої статі. Ефективне та якісне виконання молоддю цього громадського
обв’язку можливе лише за наявності в неї початкових знань, умінь та навичок із
загальновійськових дисциплін. Така вимога зумовлена суттєвою специфікою
військової служби – граничною напруженістю всіх систем організму молодої
людини, максимальним проявом психофізіологічних і фізичних якостей та
здібностей, суворою регламентацією життєдіяльності військовослужбовця,
специфічністю його відносин із колегами та військовим колективом.
Особливо актуальною сьогодні є
підготовка молоді до захисту життя та здоров’я, забезпечення власної безпеки і
безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях у мирний і воєнний час, до служби в Збройних Силах України, інших
військових формуваннях, виконання військового обов’язку в запасі.
Армія
потребує підготовленого резерву, і саме сучасна школа може забезпечити
виконання цього завдання, адже на заняттях з цього навчального предмета сто
відсотків допризовної молоді отримують початкову військову підготовку, формують
почуття патріотичної свідомості та національної гідності. Тому актуальною метою предмета «Захист Вітчизни» та
військово-патріотичного виховання молоді в наш час є:
-
визначення основних напрямів удосконалення допризовної підготовки і
військово-патріотичного виховання молоді;
-
забезпечення єдності навчання, виховання, розвитку і психологічної підготовки
молоді до захисту Вітчизни;
-
вироблення єдиних поглядів на проблему виховання патріота і громадянина;
-
визначення ролі державних органів в організації та проведенні допризовної
підготовки і військово-патріотичного виховання молоді;
-
формування в молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності,
готовності до виконання громадянського і конституційного обов'язку щодо захисту
національних інтересів України.
Головне
у військово-патріотичному вихованні – це відродження духовності та моралі, що
базуються на системі загальнолюдських цінностей і вбирають у себе національні,
культурні, професійні та інші інтереси найширших верств населення.
Для закріплення
практичних умінь і навичок обов’язковим є проведення навчально-польових зборів
на території військових частин.
У рамках роботи військово-патріотичних
клубів, волонтерських загонів, музеїв, навчальним закладам у партнерстві з
громадськими організаціями ветеранів активізувати пошукову діяльність щодо
встановлення імен тих, хто воював у роки ІІ світової війни, загиблих на Майдані та збройних
сутичках на Сході України.
Однією з продуктивних форм роботи зі школярами щодо
формування патріотичних цінностей є участь у Всеукраїнській
військово-патріотичній спортивній грі «Зірниця», яку можна присвятити вивченню
героїчних сторінок історії українського народу.
У зміцненні патріотичних почуттів велику
роль відіграє героїко-патріотичне виховання, покликане формувати бойовий,
морально-психологічний дух, спонукати до фізичного вдосконалення
громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадського обов’язку,
готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими
і військово-технічними знаннями, а також вивчати бойові традиції та героїчні
сторінки історії народу, його Збройних сил.
Немає коментарів:
Дописати коментар