Презентація
педагогічного досвіду роботи вчителя предмета
“Захист Вітчизни” Требуховецької ЗОШ І – ІІІ ступенів
Марущака
Анатолія Григоровича
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ:
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ:
“Застосування сучасних
інтерактивних технологій в особистісно-зорієнтованому навчанні учнів з предмета «Захист Вітчизни»”
“Кожному з нас, потрібно твердо пам’ятати: у мене є дві
спеціальності.
Перша-це коли ти вчитель чи агроном або інженер.
Друга в усіх нас одна-бути захисником Вітчизни”
АКТУАЛЬНІСТЬ
ПРОБЛЕМИ
Сьогодні, коли новітні наукові відкриття швидко знаходять
застосування у військовій практиці, зростає значення підготовки молоді до
захисту Вітчизни. Для цього, вчителю потрібно
постійно підвищувати свій рівень знань та методику викладання предмета,
займатися самоосвітою.
Актуальність проблеми також зумовлена завданнями, які
ставить перед нами новий Державний стандарт базової та повної загальної освіти.
Допризовна підготовка
проводиться на основі Закону України «Про військовий обов'язок і військову
службу» та Положення про допризовну підготовку і є складовою частиною
підготовки юнаків допризовного і призовного віку до військової служби. Вона є
обов'язковим державним предметом, включає в себе навчання та
військово-патріотичне виховання молоді і передбачає: підготовка молоді до
захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки людей у
надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу, підготовка учнів до служби у
Збройних Силах України, інших військових формуваннях, виконання військового
обов’язку в запасі.
Для вирішення
цих завдань у моїй роботі склалася система, яка має цілеспрямований характер:
-по-перше, учні оволодівають
системою військових знань, здобувають навички та вміння в обсязі відповідної
програми;
-по-друге, у майбутніх захисників Вітчизни
формуються почуття патріотизму, відповідальності за виконання військового
обов'язку, дисциплінованість, моральні та військово-статутні норми поведінки,
повага до військової спеціальності та інші якості;
-по-третє, учні розвиваються розумово та
фізично відповідно до вимог майбутньої військової діяльності та умов служби;
-по-четверте, активізується психологічне гартування молоді, виробляється внутрішня
готовність до подолання труднощів, емоційно-вольова стійкість, позитивне
ставлення до військової спеціальності та інші необхідні воїну якості.
Організаційною
формою навчання предмету є урок.
форми
проведення занять:
теоретичні - лекції із використанням
компютерних тенологій, розповіді чи бесіди з використанням дидактичного
матеріалу і технічних засобів навчання;
практичні - практичні
заняття передбачають формування навичок виконання прийомів, дій і нормативів з
використанням зброї, приладів, спорядження, засобів інженерного обладнання та індивідуальних
засобів захисту, нестандартного спортивного обладнання тощо, а також
спеціальний психологічний тренінг;
комплексні
- метою є закріплення і вдосконалення умінь і навичок
необхідних учням, формування готовності юнаків до дій в екстремальних ситуаціях;
Гра
на місцевості - комплекс завдань, які виконуються в
умовах тактичної обстановки, що вимагає від учнів напруження фізичних сил,
моральної і психологічної стійкості для практичного застосування і перевірки
знань і навичок, здобутими учнями на теоретичних і практичних заняттях;
Контрольні заняття -
застосовуються для визначення рівня знань і практичних навичок учнів з
виставленням їм підсумкової оцінки.
УМОВИ ЕФЕКТИВНОСТІ
УРОКУ
УЧНІ: співпраця, активність, самостійність,
вчитись вчитися, відповідальність.
УЧИТЕЛЬ: співпраця,
гнучкість(здатність змінювати те, що запланував), контроль, адекватна реакія на
помилки.
Основними
наочними методами, що використовую, є мультимедійний показ прийомів та операцій,
презентації, показ і демонстрація як ілюстративного так і предметного матеріалу.
Для
підвищення ефективності навчального процесу, застосовую такі єфективні методи: інтерактивний, ситуативно-рольовий, проблемний ,
метод поетапного формування знань, умінь та навичок, змагальний метод, вікторини і тематичні брейн-ринги, які
найбільше відповідають особистісно-зорієнтованому підходу до навчання.
Основні етапи уроку, які я використовую:
1.Організаційний
етап, який
включає наявність чіткого плану уроку, підготовки учнів до активної роботи та
організації їхньої уваги. Це шикування учнів, доповідь про прибуття
класу на урок, привітання, виконання державного гімну України, перевірка
наявності учнів та їх зовнішнього вигляду, тренування у виконанні стройових
прийомів.
2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів. Перевіряю вивчення або виконання домашнього завдання
учнями методами усного опитування, письмової роботи або найбільш розповсюдженим
методом діагностичних тестів. Метод діагностичних тестів, який я
більш частіше застосовую, дає можливість перевірити знання всіх учнів у
обмежений час. Перевірка домашнього завдання сприяє актуалізації опорних знань
та подальшої роботи на уроці.
3. Мотивацію
навчально-пізнавальної діяльності я провожу методом постановки проблемних питань, створення
проблемної ситуації, цитати, короткої історії. Вона дає можливість
сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми.
Потім оголошую тему, мету уроку, педагогічні очікування, тобто те, що учні
повинні досягти в результаті уроку, що від них очікує вчитель.
4.Сприйняття
та засвоєння нового матеріалу. Засвоєння нових знань намагаюсь проводити в доступній, переконливій формі
з застосуванням комп’ютерних технологій. Більшість уроків я провожу, як
урок-презентацію, а уроки з тактичної підготовки моделюванням бойових дій із
звуковими ефектами, медіа уроки. Під час інтерактивної вправи провожу
інструктування, поділ на групи або розподіл за ролями, організовую практичну
роботу учнів для самостійного вивчення матеріалу та досягнення поставлених
цілей уроку, презентацію результатів виконаної вправи. Якщо провожу
комбінований урок, то виділяю до 10 хвилин на акріплення нових знань і умінь.
Цей етап провожу методом інтерактивної гри, методом рольової гри, методом
практичної роботи в групах, методом вікторини або брейн-ринга, створенням
нестандартної ситуації та її вирішення, методом «Мозкового штурму», «Вільного
мікрофону», «Навчаючи – учуся» на уроках зі стройової підготовки,
тестуванням, змаганням.
5. Підведення підсумків уроку. Роблю висновки про реалізацію
поставлених на уроці завдань, висновки про наслідки успішності учнів та
коментар оцінок за відповіді, форми
стимулювання отриманих знань учнями.
6.
Рефлексія. Запитую учнів,
що їм найбільше запам’яталось на уроці, що сподобалось, а що ні, що нового вони
дізналися на уроці та де можуть застосувати отримані на уроці знання.
7.Повідомляючи
домашнє завдання, роз'ясняю,
які розділи теми та яким способом треба вивчити самостійно, як краще
організувати свою роботу.
Основні типи уроків, які я застосовую у
своїй роботі:
1.Уроки формування
нових знань - у формі лекції, з застосуванням
комп’ютерних технологій, розповіді, бесіди, повідомляю теоретичні знання, роблю
висновки та узагальнення.
2.Уроки закріплення і вдосконалення
знань, що проводяться
у вигляді повторення навчального матеріалу або теми розділу. На них здійснюю
закріплення знань, вмінь і навичок зі
стройової, тактичної, вогневої, медико-санітарної підготовки.
3.Уроки формування
вмінь і навичок проводяться на практичних заняттях з вогневої, тактичної і стройової
підготовки, статутів ЗСУ , основ цивільного захисту, військово-медичної підготовки де учні спочатку отримують знання, а
потім на основі отриманих знань формують вміння і навички у стрільбі, у виконанні стройових прийомів, у застосуванні
індивідуальних засобів захисту та наданні першої медичної допомоги.
4.Уроки перевірки знань, вмінь і
навичок, на яких
провожу перевірку теоретичних знань і практичних навичок учнів за формою
контрольного заняття.
5. Комбіновані уроки, які об'єднують декілька дидактичних завдань. На комбінованому уроці я об'єдную роботу по формуванню нових знань з удосконаленням і перевіркою засвоєння нового матеріалу, застосовуючи різні методи роботи: інтерактивні (метод «Мозкового штурму», «Вільного мікрофону», «Навчаючи – учуся», «Займи позицію», «Вилучи зайве») інтерактивні вправи та ігри, брейн-ринги та вікторини, змагання, різні види самостійної роботи, оцінюю результати роботи учнів.
5. Комбіновані уроки, які об'єднують декілька дидактичних завдань. На комбінованому уроці я об'єдную роботу по формуванню нових знань з удосконаленням і перевіркою засвоєння нового матеріалу, застосовуючи різні методи роботи: інтерактивні (метод «Мозкового штурму», «Вільного мікрофону», «Навчаючи – учуся», «Займи позицію», «Вилучи зайве») інтерактивні вправи та ігри, брейн-ринги та вікторини, змагання, різні види самостійної роботи, оцінюю результати роботи учнів.
ПЕДАГОГІЧНА МЕТА
ФОРМУВАТИ
ГРОМАДЯНСЬКУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ЯК ОДНУ З КЛЮЧОВИХ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ;
ВИХОВУВАТИ СУЧАСНУ ЛЮДИНУ – ГРОМАДЯНИНА-ЗАХИСНИКА СВОЄЇ
БАТЬКІВЩИНИ, ДЛЯ ЯКОЇ ДЕМОКРАТИЧНЕ ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО СТАНЕ ОСЕРЕДКОМ РЕАЛІЗАЦІЇ ЇЇ ТВОРЧИХ МОЖЛИВОСТЕЙ,
ЗАДОВОЛЕННЯ ОСОБИСТИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ.
Немає коментарів:
Дописати коментар