Сторінки

Морально-патріотичне виховання


        Морально-патріотичне виховання учнів у сім’ї та школі.

Морально-патріотичне виховання дітей - важлива ланка виховного процесу у формуванні гармонійної особистості, повноцінно адаптуватися в суспільстві. Це складна педагогічна робота з виховання та розвитку у дитини моральних почуттів, громадянськості й патріотизму.

Перші уроки морально-патріотичного виховання діти отримують з моменту народження, материнська любов, турбота, сімейне оточення дуже важливі для малюків. Саме через сім'ю та сімейні цінності, через своїх рідних і близьких діти починають пізнавати країну, в якій народилися, її культуру та історію, національні традиції, таким чином, в дитячій свідомості формується поняття «Батьківщина».
Основні завдання раннього морально-патріотичного виховання дітей полягають у формуванні:
Привязанности і любові до сім'ї, будинку, місця проживання; бережного ставлення до навколишнього світу, інтересу до природи, любові до тварин і рослин; інтересу і поваги до трудової діяльності; пізнань про національні традиції, підвалинах народних промислах; елементарних понять про права та обов'язки людей; географічного уявлення про устрій світу, країни проживання, інших держав; понять про державну символіку - прапор, герб, гімн; почуття гордості та відповідальності за сім'ю, колектив, країну; толерантності та поваги до культури і традицій інших народів.
Планомірне вирішення завдань морально-патріотичного виховання дітей у всіх сферах їхньої діяльності (в побуті, іграх, на заняттях, у праці) сприяє не тільки вихованню патріотичних почуттів, а й формує взаємини з оточуючими людьми, як ровесниками, так і дорослими. Моральні якості і почуття патріотизму важливо виховувати з раннього дитинства, коли безпосередність емоційних і моральних реакцій дитини, її відкритість і сприйнятливість дають можливість формування гармонійної особистості.
Морально-патріотичне виховання в школі необхідно для становлення і зміцнення активної громадянської позиції учнів, виховання в них особистісних якостей, відповідних норм, традицій і порядку, загальноприйнятим в соціумі. Шкільна програма морально-патріотичного виховання дітей спрямована на формування у них провідних інтеграційних якостей з урахуванням самовиховання, індивідуального та колективного виховання і складається з наступних напрямків:
Освітнє - навчання школярів основним ідеям, теоріям, законам і закономірностям, що характеризує культурні, географічні, патріотичні та історичні традиції держави;
 Ціннісне - орієнтування на національні цінності та традиції, на вивчення та збереження історичних пам'яток, народної культури, пам'яті предків, природи рідного краю. Виховання любові до свого народу, повазі його історії, толерантному відношенню до інших народів та їх цінностям;
Діяльне - безпосередня участь дітей у заходах щодо збереження природного та культурного, національної спадщини, у військово-патріотичних іграх, трудових десантах, інших заходах;
Творче - розвиток творчого потенціалу з урахуванням базових національних культурних та історичних традицій, використання техніки народних ремесел та промислів.
Завдання педагогів у морально-патріотичному вихованні школярів - збагачувати соціальний досвід учнів не тільки знаннями, але й активною діяльністю, діями і вчинками, для формування якостей, що складають базис комунікативної, громадянської та соціальної позиції.
Перевага шкільної програми в можливості використовувати різноманітні форми співпраці з учнями для їх морально-патріотичного виховання - бесіди, диспути, вікторини, класні години, колективні творчі та дослідницькі заходи, ділові ігри, виставки, огляди-конкурси, змагання, тематичні походи, екскурсії, поїздки та тренінги. В процесі такого навчання діти не лише отримують нові знання та необхідні вміння, вдосконалюють морально-патріотичну свідомість, інтегруються в колектив, отримуючи основи навичок подальшої соціалізації.
В результаті морально-патріотичного виховання в школі у свідомості дитини повинні сформуватися:
Активна моральна позиція - повага до оточуючих, прагнення до морального вдосконалення; почуття колективізму - відповідальність за наслідки свіх вчинків перед суспільством, взаємодопомога, чуйність і уважність до оточуючих; активна громадянська позиція - дбайливе ставлення до чужої праці, навколишньої природи, розуміння значущості своєї трудової діяльності для колективу; любов до праці - сумлінна, самостійна робота, як наслідок внутрішньої потреби змінити навколишній світ на краще; творча ініціатива - прагнення зробити навколишню реальність привабливішою, бажання висловити свій внутрішній світ через твори мистецтва, новаторство; вольові якості - наполегливість, цілеспрямованість.
Кінцевою метою морально-патріотичного виховання дітей, як і всієї шкільної освітньо-виховної системи, є виховання громадянина. Громадянськість - ключова моральна якість особистості, що фіксує активне і усвідомлене виконання громадянських і державних обов'язків в соціумі, використання своїх громадянських свобод і прав, повага і дотримання законів країни. Проявляється громадянськість індивідуальною поведінкою дитини в рамках соціально-культурного оточення.




Немає коментарів:

Дописати коментар